مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 08:352021-07-23اجتماعي

فارس من| ارتقای پناهگاه حیات وحش حیدری به پارک ملی در گرو خروج دام از منطقه


رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور، ارتقای پناهگاه حیات وحش حیدری به پارک ملی را در گرو خروج دام از منطقه و موافقت اصولی ارگان های مختلف دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نیشابور، مخاطبان در سامانه را ثبت و درخواست پیگیری داشتند.

محمدمهدی نوربخش در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: از شرایط لازم جهت ارتقای مناطق و یا تعیین یک منطقه به پارک ملی که از بالاترین سطح حفاظتی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست برخوردار است ، به جز داشتن عوارض زمین شناختی، چشم اندازهای طبیعی منحصر به فرد، غنای تنوع زیستی و منابع آبی دائمی و پایدار، نباید تعارضاتی مانند چرای دام داشته باشد.

رییس اداره محیط زیست نیشابور ادامه داد: در حال حاضر وجود یورتگاه های عشایری و پروانه های چرای دام ها در داخل و حاشیه پناهگاه حیات وحش حیدری و نیز وجود مستثنیات، محدودیت های موجود جهت ارتقای این منطقه به پارک ملی شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع مستلزم موافقت و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جهت خروج دام از منطقه و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تامین اعتبار مورد نیاز جهت خریداری امتیاز سامانه های عرفی و مستثنیات واقع در داخل محدوده پناهگاه حیات وحش حیدری و نهایتاً تایید در شورای عالی محیط زیست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| ارتقای پناهگاه حیات وحش حیدری به پارک ملی در گرو خروج دام از منطقه

فارس من| ارتقای پناهگاه حیات وحش حیدری به پارک ملی در گرو خروج دام از منطقه